Odbrojavanje: Tjudorovi

Mrtva sam…od kako diplomirah zanemarih virtual world, ali danas mi je dan za krokodilisanje i nadošlo mi da upotpunim ‘nikad dosta kostimiranih drama’ post, ali sa serijom postova ;) Slede The Virgin queen, Lost in Austen, The Take(ok nije kostimirano ali za moju dušu) i najzad divni Brideshead Revisited o kome  ću da pišem kad budem baš inspirisana, jer tu treba da integrišem i Lorensa Olivijea ;)

Nego da počnemo:

 The Tudors (2007-2010)

Tjudorovi su radjeni u irsko-kanadskoj koprodukciji ,a cela serija je snimana u Irskoj. Tvorac ove serije je Majkl Herst,  koji se proslavio kao pisac scenarija za filmove Elizabet (1998) i Elizabet : zlatno doba(2007). Kako su se oba filma o engleskoj vladarki pokazala kao veliki uspeh, Herst je odlučio da se zabavi Tjudorovima na malom ekranu i životom Elizabetinog oca- Henrija VIII-og. Kada je počelo prikazivanje Tjudorovih , serija je postigla veliki uspeh kod mladje publike, dok su je kritičari doživeli  kao svojevrsan blasphemy, kako serija obiluje scenama eksplicitnog seksa, nije baš potpuno istorijski tačna, a glumci izgledaju kao supermodeli. Istina je da serija jeste ciljano snimana za američko tržište i mladju publiku, sa sve sexy posterima i čak natpisom na jednom od njih ‘It’s good to be  king’ što je u stvari replika iz Smešne strane istorije Mela Bruksa. Ipak Mrs Lovett staje u odbranu Tjudorovih, jedan je od fanova serije i prihvata seriju kao highly entertaining period drama ;)

It's good to be king!

Snimiti četiri sezone o životu Henrija VIII nije lak zadatak. Za razliku od odlične HBO serije Rim u kojoj ima mnogo više istorijskog materijala za pravljenje ‘uzbudljivije’ serije, život Henrija VIII bio je značajan za Englesku zbog dva dogadjaja: uvodjenja protestantizma u Englesku i braka sa Anom Bolen sa kojom je imao ćerku Elizabet I, koja je možda najznačajniji monarh Engleske. To je dovoljno da se snimi film ili mini serija, ali ako govorimo o jednočasovnim epizodama onda se treba žestoko potruditi da bi serija zaista uspela. Iako po onome što sam čitala istorijska odstupanja nisu previše velika (a na kraju krajeva u svakoj seriji postoje), čini mi se da tvorci serije i nisu imali nameru da snimaju baš ozbiljnu istorijsku dramu, već su jednostavno iskoristili lik Henrija VIII za večnu temu o ljudskoj prirodi i o tome kako ona biva iskvarena kada čovek poseduje vlast i igra se Boga. Sa druge strane tu je i uvek zanimljiva i uvek eksploatisana tema religije i uloge koju ona ima u životu ljudi, koja nas dovodi  do pitanja Velikog Inkvizitora..da li su Hristova učenja u stvari preveliko breme za čoveka? Jer ono što je u Tjudorovima savršeno prikazano, (pogotovo u mnogo mračnijim, poslednjim epizodama) jeste da su pravi vernici retki, a da ima najviše ekstremnih katolika i ekstremnih protestanata, da je svako u svojoj sopstvenoj zabludi, a da pritom u svakom živi jedan starozavetni čovek  koji je sasvim daleko od slike i prilike Isusa Hrista.

Henrijevi brakovi, jesu pravo tabloidno štivo i verovatno razlog zašto je serija postigla veliku popularnost. Kome ne bi bio zanimljiv tip koji je od svojih šest žena dve poslao na giljotinu, a dve smestio gde mu je volja kad su ga smorile i bio velika napast kad su pitanju trudnoće i muški naslednik? Na veliku negativnu kritiku takodje je isprva naišao izbor glumca koji igra Henrija. Njega igra mladi Irac Džonatan Ris Mejers koji da..izgleda kao supermodel. Dok je sasvim izvesno da pravi Henri nije izgledao kao supermodel, istina je da i ne možemo da znamo kako je izgledao kad je bio mlad. Postoji Holbajnov portret Henrija, kad je već bio star i poznato je da je takodje u poznim godinama bio veoma gojazan, jer je imao povredjenu nogu i nije više mogao da bude fizički aktivan kao u mladosti. Zato ko kaže da Henri VIII nije bio zgodan kao mlad? Doduše imao je ridju kosu,što baš i ne govori u prilog njegovoj lepoti…samo moj ukus..Anyway, prvi glumac koji je igrao Henrija bio je genijalni engleski glumac Čarls Loton (The Private Life of Henry VIII, 1933), koji je bio gojazan i imao impozantnu pojavu, pa odatle i mit da svaki glumac koji ga igra treba da je big and strong, što priznaćemo Džonatan i nije. Medjutim, u celoj izromansiranoj priči o grešnom kralju Henriju, njegovoj oholosti i ljubavima, Džonatanovo lice koje je je jedan modni stilista nazvao ‘eternal spring’ sasvim se uklapa i teško da bi neko zaista gledao ovu seriju da neko drugo lice ubija toliku raju a i svoje prijatelje i supruge. Površno, ali tako tačno..I dare to say!

Posle turobnog, grešnog života Henri nam otvara dušu u poslednjoj epizodi, koja ima jednu predivnu sekvencu Henrijevog sna sa belim konjem na kome jaše smrt i mladim Henrijem koji ponosno gleda u sazveždje dok mu se konjanik približava. Bila je to dobra serija!

When we compare the present life of man on earth, with that time of which we have no knowledge, it seems to me like the swift flight of a single sparrow, through a banqueting hall on a Winter’s day.  After a few moments of comfort, he vanishes from sight, into the Wintery world from which he came.  Even so, man appears on earth for a little while.  But, of what went before this life, and what will follow, we know nothing.

The Tudors

4 responses to “Odbrojavanje: Tjudorovi

  1. “Rome” je neprevazidjen ali su Tjudori odmah tu negde po meni :) serija je, meni barem, fantasticna a glumacka postava vrhunska (ukljucujuci Dzonatana kao Henrija) tako da smo mi skinuli sve tri odjednom i odjednom manje-vise i pogledali. Cetvrta je skinuta ali ceka da zavrsimo serijal Stivena Fraja (Stephen Fry in America) pa cemo onda nju. Ja sam, dakle, veeeeliki fan ove serije pa mi je bas drago sto si napisala post o njoj :)

    Dzonatan je strasan. Pratim ga jos od ranih radova (poput B-monkey, spominjala sam u onom postu o lepim ljudima) i moram reci da je zaista izrastao u nesto posebno. Tak njegov pogled ledi, uvek deluje da je on the edge of insanity, tako da mi je savrsen kao Henri. Inace, postoje portreti Henrija i kada je bio mlad, kada master Holbein jos nije stigao, i definitivno nije bio lep :))) Kao ni my lord Sufflok, koga igra onaj mali bozanstveni ;) Henry Cavill …

    POgledaj trailer za Pillars of the earth (imas negde na mojoj stranici Notes) mislim da ce ti se i to svideti :) a takodje ima vec da se skine ….

  2. E, da – cestitamo na diplomi !!!!!!!! :)

  3. Meni je ‘Rome’ ipak bolji, kao sto rekoh najvise zbog toga sto ima vise dogadjaja, dok su mi se Tjudorovi ipak vrte oko njegovih brakova i protestanata i katolika pa su mi staticniji. Ali sve u svemu i ja ih obozavam i bas iskreno volim sto su svi handsome..tako mogu da parim oci ;) Treca i cetvrta sezona su mi najbolje, zene se brze menjaju ;)
    Jeste super glumacka postava, ja sam posebno gotivila prvu kraljicu ali se ne secam kako se glumica zvala,Natali Dormer i Dzeremi Nortama.Posebno mi je drago bilo kad se i Piter O’ Tul pojavio.
    Mislim da je Dzonatan zaista rasturio ulogu, sto kazes pogled ledi i savrsen je za Henrija..it’s my history book..druge Henrije ne priznajem ;) Secam se tvog posta sa lepim ljudima ;) Ja Dzonotana volim jos od Velvet Goldmine , dakle isto..rani radovi;) Match Point volim od novijih. Trebalo bi covek da se baci malo na britanske filmove, mrzi me da ga gledam u August Rush ma koliko god ljudi pricali da je lep film. Trebalo je da igra Branvela Bronte u filmu ‘Sestre Bronte’ al’ izgleda da ipak nece :(
    Pogledacu Pillars ;)

Ostavite odgovor

