I see life in french rosy hues ;)

Najzad sedoh malo da odblogujem..pa putujem na divni divni Ohrid i bice ‘goodbye my blog, goodbye my friend..you have been the one..you have been the one for me…’ i onda cu se vratiti i ponovo piskarati.

Elem tema dana tj ovih dana..moja obnovljena ljubav prema Francuzima. Pre nekoliko godina bila sam u francuskoj fazi..Godard, Šabrol, sve živo sa Danijelom Otejom i Emanuel Bear, Odri Tatu itd..onda sam ih nekako zapostavila dok nisam upala u bezizlaznu fazu ‘šta više da odgledam’…I onda slučajno ( dobro ne baš, pošto htedoh da odgledam nešto sa izvesnim ‘nemam pojma kako mu se izgovara prezime’..Gijom Kane..čini mi se…elem i onda je došao još jedan film..i još jedan..i ubrzo provalih da su to tri najbolja filma koje sam gledala u poslednje vreme a da su iz 2000 i neke tj relativno novi). I toliko mi se dopadaju da zaslužuju post!

1. Gijom 1

Jeux d’enfants ( Dečije igre)..ili kako su Ameri preveli Love me if you dare. Savršen mali uvrnuti film o ljubavi koja je isuviše čista za ovaj iskvareni svet..samo što Romeo i Julija ovog puta dolaze u malo drugačijem paketu ;)

Dečak Žilijen i devojčica Sofi..ona je Poljakinja prema kojoj su sva deca gadovi kakvi samo deca i umeju da budu, a on je prilično nestašan dečko kome je mama na samrti i koji nema baš najbolji odnos sa strogim i ozbiljnim ocem..i jedini dečko koji uopšte obraća pažnju na Sofi.  Sve u svemu na licima kao da im piše čuvena Jejtsova ‘Come Fairies, take me out of this dull world, for I would ride with you upon the wind and dance upon the mountains like a flame!..(morala sam to da ubacim..ima li ičeg lepšeg?) Samo što zabavni svet stvaramo sami..a još je bolje kad imamo nekog sa kim smo stvorili taj svet..e pa to Žilijen i Sofi rade. Imaju mali simbol svog sveta..limeni ringišpil koji pripada onome ko pobedi u igri izazova koju konstantno igraju. Da li će izvaliti nešto na času, upropastiti neko venčanje, biti kažnjeni..to sve nije bitno..the outside world za njih dvoje i ne postoji, postoji njihov dečiji imaginarni svet u kome problemi nestaju i lajt motiv je La Vie En Rose. Jedino što se igra ne prekida dok su deca, već traje i 10 godina kasnije i tada bivaju suočeni sa spoljnim svetom..sa obavezama, sa odgovornošću..I sve je savršeno dok jedno od njih ne odluči da zaboravi na La Vie En Rose svet i odraste..i još 10 godina prolazi..i priča ima 3 alternativna kraja..

Zaista nešto najoriginalnije i najzabavnije što sam gledala u poslednje vreme, ma uopšte. Za svakog ko voli Ameliju Pulen ili Bartonov Big Fish..ovaj filmm je takav gušt! I glumci (nije što volim Gijoma)..su stvarno odlični. Marion Kotijard igra Sofi i divna je, mada je nisam gledala u hm..opet La Vie En Rose i nisam nešto željna filmova sa njom, ali za ovo skidam kapu. Plus u real life je udata za Gijoma..nekom je život majka…

Evo ga i američki trejler..sa sve ‘Švarceneger glas naratorom’..deluje ‘Dzulija Roberts predvidivo’ ali nijeee…;)

Navukla sam se na pesmu..La Vie En Rose..Edit, Lui Armstrong daj šta daš. Neverovatno divne reči..prevod sa francuskog :

Eyes that gaze into mine,
A smile that is lost on his lips—
That is the unretouched portrait
Of the man to whom I belong.

When he takes me in his arms
And speaks softly to me,
I see life in rosy hues.
He tells me words of love,
Words of every day,
And in them I become something.
He has entered my heart,
A part of happiness
Whereof I understand the reason.
It’s he for me and I for him, throughout life,
He has told me, he has sworn to me, for life.
And from the things that I sense,
Now I can feel within me
My heart that beats.

In endless nights of love,
A great delight that comes about,
The pains and bothers are banished,
Happy, happy to die of love.

When he takes me in his arms
And speaks softly to me,
I see life in rosy hues.
He tells me words of love,
Words of every day,
And in them I become something.
He has entered my heart,
A part of happiness
Whereof I understand the reason.
It’s he for me and I for him, throughout life,
He has told me, he has sworn to me, for life.
And from the things that I sense,
Now I can feel within me
My heart that beats.

2. Gijom 2

I kako sad stati na ovome? Morala sam da torrent-ujem i još ponešto..nisam očekivala puno ali i ovaj film je odličan. Nije lud kao prethodni, ni baš toliko zabavan ali je ipak bolji od većine filmova u ponudi danas. Zove se ‘Ensemble c’est tout’ ( prevedeno Hunting and gathering, mada pojma nemam zašto, ne znam francuski ali smislenije je ‘Together, That’s All’…kod nas..nije ni prevedeno). Troje mladih ljudi, Pariz, usamljenost, šta zapravo tražimo u životu..( u stilu Čehova) i nije bedački već prilično digne raspoloženje. Odri Tatu i Gijom se smuvaju..kud ćeš više?

3. Gijom 3

Ah još uvek pod utiskom prvog filma..i prilično zaintrigirana drugim..odlučih da random istorentujem treći..mislim random biram medju krugom Gijom filmova. Naidjoh na potpuno uvrnut film koji se zove ‘The secret adventures of Gustave Klopp’ ili na francuskom ‘Narco’. Glavni junak Gustav Klop od malena pati od narkolepsije..ili ti ‘bolesti spavanja’..tj čovek spontano zaspi bilo kad..bilo gde..Život mu baš i nije lak dok ne spava, kako ne može da zadrži nijedan posao a žena počinje da ga vara sa najboljim prijateljem koji tripuje da je Van Dam. Cela ideja o bolesti spavanja zapravo je metafora za ljude koji pola života provode ‘day dreaming’ a ne ostvaruju zapravo svoje snove. Film ima mana i prethodna 2 su svakako mnogo bolja, ali ono što je tako dobro u filmu jeste što na potpuno nepretenciozan  način ubada srž života..monotoniju, realnost i surovu činjenicu da se veliki deo našeg emotivnog života odvija u nama samima, a da se retko kada zaista u životu ljudima dešavaju velike stvari, herojski preokreti itd, a i takodje prikazuje obične, naizgled neinteresantne ljude na interesantan način da na kraju zaboravih na  onu  ljudokrečinastu ‘Farmu’ i opšti šljam i rekoh sebi..pravi klošari su stvarno interesantni!

I tako se malo vratih Francuzima i prisetih se zašto ih volim..jer su originalni i još uvek veruju da je film umetnost i još uvek snimaju filmove koji greju srce! Ali me čeka ‘the britishness’ kad se vratim…kačenje na Brideshead Revisited…;)

3 responses to “I see life in french rosy hues ;)

  1. Hvala na fantasticnim predlozima ! :) (jedan vec skinut, drugi se skida, treci ne mogu za sada naci) Bas sam se uzelela francuskog filma. Na zalost u poslednje vreme nesto ih slabije gledam mada mi se svideo Paris iz 2008me, sa Zilijet Binos, kao i pre toga Paris,je t’aime (ne mogu da verujem, Amerikanci su morali potom da snime New York I love you). Skinula sam pre izvesnog vremena i Il y a longtemps que je t’aime, sa Kristin Skot Tomas koji je dobio sjajne kritike ali jos ga nisam odgledala tako da ne mogu nista reci :)

  2. E da a sto se filma La Vie en Rose tice nama se (cak i mom decku) jaaako svideo. Ona je tu, smatramo mi, bila fantasticna. Ove filmove o Koko Sanel takodje nisam jos odgledala iako ih imam. Sada si me medjutim inspirisala da napravim malu reviju francuskog filma :)

    PS Nevezano za ovo – gledala dobrih sat vremena Felinijevog Kazanove sa Saterlendom Seniorom. Mislim da je to nesto najbizarnije sto sam ikada gledala and not in a good way. Odustala posle tih sat vremena sa velikim znakom pitanja nad glavom.

Ostavite odgovor

