Nikad dosta kostimiranih drama ;)

Moj mozak se topi na temperaturi 40, ne razmišljam o globalnom zagrevanju…trebaju mi -izmi da preživim ove dane..današnji eskapizam..kostimirane dramice. Živeo BBC, mini serije, sestre Bronte i ostala garda ! Zašto volim kostimirane drame?..Pa iskreno? Koji vek da je..ljudi se ne menjaju..ljudske priče, strahovi, nadanja sve je to isto, ali ako ljude postavite u svet bez tehnologije, jurnjave i stresa, porastu u vašim očima poprilično, vreme kao da sporije teče i sve kao da deluje moguće…čak i  romantična ljubav.. Evo malih dragulja Mrs Lovett:

1. The Way We Live Now

BBC adaptacija satiričnog romana Entoni Trolopa, pisanog sa kraja 19og veka. Priča se vrti oko Augusta Melmota bogatog skorojevića sumnjive prošlosti koji  dolazi sa sa porodicom u London.  Iako bogat, Melmot nema titulu i visoko društvo zazire od njega. Odlučan da bude primljen medju englesku gospodu i čak udje u parlament, Melmot radi sve kako bi pridobio naklonost plemića a njegova velika prilika za to nailazi kada mladi inženjer Pol Montegju (fini maniri i obrazovanje ali isto bez titule) izloži svoj plan o izgradnji železnice koja bi dosezala sve do Meksika. Melmot pristaje na veliku investiciju u ceo projekat i tako uspeva da privuče glasače za ulazak u parlament. Medjutim kako vreme odmiče postaje jasnije da se novac koji je Melmot obećao za železnicu troši na sve drugo sem na izgradnju železnice ( hm eto večne teme ). Melmot i mladi Montagju su kao dve strane istog novčića..samo što jedan bira siguran život i poziciju u društvu dok drugi ni sa punim džepovima ne zaboravlja na svoj san i na to da je čovek vredan onoliko koliko koristi ljudima oko sebe.

Melmota igra Dejvid Sačet, poznat po ulozi Poaroa ( ah Šerlok je bio bolji) i fantastičan je. Pola Montagjua igra mladi irski glumac Kilijan Marfi( jedan od onih prema kojima Mrs Lovett gaji certain respect today= ;) Plus ima divne plave oči, mada ponekad izgleda malo scary.

Tu je i još gomila likova sa svojim pričicama, sve je savršeno upakovano u 4 epizode, nijednog trenutka nijedno dosadno i uredjeno je naravno sa dosta britanskog šmeka!

2. Tess of d’ Urbevilles

Većina ljudi je gledala adaptaciju  Polanskog sa Nastasjom Konski u glavnoj ulozi, ja nekako nisam imala želju, dovoljna mi je bila opet BBC adaptacija ;)

Tesa je roman Tomasa Hardija iz 19og veka. Centralna tema je moral i položaj žene u engleskom društvu. Tesa je mlada, naivna žena  sa sela, iz radničke klase. Ona rmbači za familiju i život joj nije lak. Glasine počinju da kruže da je njena porodica u srodstvu sa plemićkom porodicom istog prezimena koja se doseljava u obližnji grad ( to naravno nije istina ali da ne davim) .Tesa nekako dospe u njihovu kuću, upoznaje svog  bogatog ‘rodjaka’ Aleka koji je počinje da joj se udvara i da je posećuje. Tesa sa druge strane nije zainteresovana za njega ali njen život se menja kad je jedne noći Alek siluje ( a joj surovo i zvuči moj opis) i ona ostaje u drugom stanju. Alek napušta Tesu, ona radja mrtvorodjenu bebu i nekako uspeva da nastavi svoj život. Ostavlja porodicu i odlazi da radi na bogataško imanje gde upoznaje mladog Ejndzela. I eto tu stigosmo do velike ljubavi..Zaljubljuju se i odluče da se venčaju. Ejndzel je uveren da je Tesa the purest girl he ever met..ali kad mu ona otkriva svoju prošlost on je napušta i ona se razočarana vraća porodici i..hm mislim ako me sećanje dobro služi, da je u rudniku radila jedno vreme. Alek se iznenada vraća pun pokajanja i želi da oženi Tesu. Tesa ne pristaje uverena da će se Ejndzel ipak vratiti sa svog dugog putovanja i da će joj sve oprostiti. Vreme prolazi i on se ne vraća i Tesa da bi obezbedila svoju porodicu udaje se Aleka. I taman kad mislite da vas čeka sapunjavi kraj jer se Ejndzel zaista vraća i nalazi Tesu..Hardi je pripremio nešto sasvim drugo i veoma tužno za kraj…

Ovo je upakovano u 2 epizode..opet savršeno..oh the britishness!

3.  Great Expectations

Dikens..need I say more? Priča o  mladom siromašnom Pipu koji počinje sanja o tome da postane dzentlmen kad jednog dana upoznaje staru ekscentričnu gospodju Hevišam i njenu malu štićenicu Estelu. Ali ni život ni ljubav neće Pipu pružiti ruku..barem ne kako je on o tome sanjao…

Postoji stara i nova verzija filma..iznenadjuće za mene samu staru nisam gledala, ona bi trebalo da bude najbolja po onom što čuh. Novija, modernizovana verzija sa Itanom Houkom i Gvinet Paltrou me je iskreno smorila. Treći put ja biram BBC..mh..igraju Šarlot Rempling, tip čije ime ne znam  kako se izgovara Ioan Gruffudd ( super glumac, igrao u gomili britanskih filmova ali se posle pogubio u Holivudu i Fantastičnoj 4ki sa Dzesikom Albom..) i Dzastin Vadel ( igrala Tesu i divna je ).

4. Daniel Deronda

Opet  BBC adaptacija romana..19 vek..Dzordz Eliot. Priča o potrazi za ličnim identitetom i o izborima koje napravimo u životu. Mi nismo ono što mislimo da jesmo već ono što činimo…To sam sama sklepala iz svega. Mislim da ne bih bila fan ove adaptacije da  nije izuzetne glume Romole Geri ( Atonement,Glorious 1939) and oh so british and charming Hju Densija.

Ovo su favoriti..a ima ih još…npr..Orkanski visovi (1939, 1992,2009)..Ah Emili Bronte zaslužuje poseban post! Kad je u pitanju Dzejn Ostin..o njenim adaptacijama pojma nemam..i priznajem da nisam mogla nijednu knjigu da pročitam. Gledala sam naravno Gordost i predrasude..al’ nekako uvek omanu u izboru glumaca..ili nadju savršenog Darsija (mh..mladi Kolin Firt) a omanu Elizabet Benet ili obrnuto :(

10 responses to “Nikad dosta kostimiranih drama ;)

  1. Znaci postaces my new best friend :) BBC, BBC, BBC … zapravo sam citala da medju ostalim modernim uvrnutim fobijama postoji i strah da “ce jedan od BBC-ja nestati” :))
    Vidim da si anglomanijak kao i ja a moram reci da sam i ja planirala jednu slicnu listu ali
    vise onako contra SC i njihovih chick filmova. Pride and prejudice je fantasticna knjiga a ekranizacija sa Kolinom je … klasika :) Sense and Sensibility je fenomenalan film Ang Lija, sigurno si gledala, sa dve meni veoma drage brit glumice – Emom Tompson i Kejt Vinslet. Radila sam cak i test na netu “koja si heroina Dz. Ostin” pa sam ispala Marijan Dasvud :))) Sve Dzejn Ostin ekranizovane su (pre)mnogo puta i sve je gledljivo ali ne i genijalno kao ove dve. Od filmova volim jos jako i “The Importance of being Earnest” i sve Mercant Ajvori filmove poput “A Room with a View”, kao i sve Kenet Brana filmove… a sto se serija tice, ima ih tako MNOGO :
    Omiljena svih vremena – Brideshead Revisited po romanu Ivlina Voa, zatim pomenuti Serlok Holms (ah, Granada:) A Dance to the music of time, po Entoniju Pauelu (mada se izgleda cita Pol), The Forsythe Saga (nova) … ma, dok je radio British sve je bilo super, uzmes lepo ceo box set i uzivas …

    • definitivno smo new best friends ;) a ja kad sam pocela da pisem nisam uopste provalila da ce mi svi favoriti biti BBC..tek posle stanem i shvatim the effect BBC has on me ;)
      moram da se bacim na dzejn ostin i da se ostinoedukujem..jeste gledala sam emu i kejt i u stvari sam zbog tog filma pocela da gotivim kejt,a ema je pure class! haha ja sam radila test koja si od heroina sestara bronte i ubodoh izabelu linton? rekoh sebi wtf? htela sam da budem ketrin ernso :(
      ‘the importance of being earnest’ ;) kolin & rupert (ako mislis na tu verziju), ne mogu trenutno da se setim filmova, jer kao i sa serijama..toliko ih ima..ove 4 su mi nekako ostale urezane.
      bas si me sad i ti podsetila na ‘brideshead revisited’..cula sam za stariju verziju sa oliviijeom i dzeremi ajronsom a i za ovu noviju..ma pogledacu obe ;)

  2. Neeeeeeeeeeeeeeeeee nemoj slucajno gledati noviju verziju ! Postoji samo jedan Brideshead i to je taj stari ! Film, mozda, pogledaj posle ali tu je sve zbudzeno u sat i po – dva, i koliko sam videla, promenjeno, a serija je jedna od najboljih ekranizacija knjizevnog dela ikada ! Nemoj cak ni citati knjigu pre serije, mislim da je bolje obrnuto :) Sigurno se da skinuti na netu.

  3. ;)) znaci znala sam, nesto mi je govorilo..gledaj staru ;) pa gde ce bolje od stare ( mislim olivije i gilgud ;) ) downloading brideshead pa pisem utiske ;)

  4. E, inace je prvobitno bilo planiramo da nove glavne likove igraju Dzud Lo, koji bi bio taj Sebastijan a Pol Betani da bude Carls (Dzeremi Ajrons) u staroj verziji. Avaj, to se nikada nije desilo a zapravo bi taj casting bio skoro savrsen. Valjda su, ipak, obojica malo prematori za te uloge … no, uloga Sebastijana bi bila dream uloga za Dzuda. Jos se uvek najezim kada samo cujem muziku iz te serije prema kojoj, inace, gajim pravi kult. Imam cak i uramljenu sliku tog starog Sebastijana sve sa njegovim plisanim medom Alojzijem … no, necu sada da budem jos i spoiler :) Malo o Brajdshedu ima u mom postu o imaginarnim zaljubljenostima :)

    Nadam se da ces uzivati :)

  5. Zaboravih da kazem da umesto Dzuda Sebastijana u novoj verziji igra ovaj mali Ben something koji je glumio Kitsa i u “Parfemu” … i Ema Tompson.

    • Dzud i Pol Betani zajedno..mm gledala bih i novu da oni glume..;) E pa ne znam nije los ovaj Ben Vinsou ( ako sam mu ubola prezime), mislim da ce tek pokazati da je zaistadobar glumac. Ali nije mi na top listi zivih..ako ikada dospe mozda ipak i pogledam novu verziju, ali za sad se drzim stare ;)

  6. Odakle si probala da skines Brideshead ? Ima ga na demonoidu, cini mi se da se moze skinuti, mada je veliko. Ima ga u 3 dela, evo ga prvi :

    http://www.demonoid.com/files/details/508384/21674276/

    koliko mi se cini audio ima engleski i subtitlovi takodje postoje na eng, tako da nema veze ako je italijansko izdanje, ali ti proveri.

  7. Spansko izdanje, ali ima engleski normalan audio.

  8. hej ;) e pa kliknula sam na taj link ali ja ne mogu da pristupim fajlovima na demonoid,traze mi da sam registrovana, ali kad hocu da se registrujem onda mi pokaze da su registracije zatvorene i da mi treba invitation code?..nemam pojma u cemu je stvar, trazila sam i preko googla demonoid-opet isto..bzvz..a hvala ti sto se trudis ;) ;)
    ja inace sve skidam preko bittorrenta i nema sta ne nalazim, nasla sam i brideshead ali fora je sto niko trenutno ne skida ( a to ne mogu da verujem) pa onda ni ja ne mogu da skidam…pokusala sam i preko rapid-a ali tamo ne mogu ni da nadjem…ha ali evo upravo sad pokusah na voljenom youtube i nasla sam nekoliko epizoda..;) !

Ostavite odgovor

